Lehevaatamisi kokku

teisipäev, 20. märts 2018

Kas saabus nüüd kevad või tuli talv tagasi?


Täna hommikul uksest vaadates pilt siis selline tore, lumine, ma ütleks. Külmakraade -10,5. Ometi saabus see kauaoodatud kevad :) Seekord küll ainult kalendris.
Eile hommikul ärgates oli juba korralik lumekiht maas ja no kui õhtupoole see sadu uuesti lahti läks, siis anna jumal kannatust, tõepoolest. Lastel vähemalt pidu, saavad jälle kelgutada ja talverõõme nautida. Ja mina nägin enne suurt lumesadu esimesed lumikellukeste õienupud ka ära.  
Aga selle eest on kevad kasvuhoones, aknalaudadel ja taimelampide all. Eile päeval pikeerisin taas usinalt, kukekannused ja idamagunad said sel korral pottidesse. Harilik kortuus ja igihaljas kevadik on küll olnud väga hea idanemisega. Potid nii tihedalt kohe taimi täis. Kortuusi seeme sai võetud valgeõieliselt sordilt, kuid tõenäoliselt tuleb nende õite värv nüüd väga varieeruv. 
Mõned taimed on samas väga väga aeglase edenemisega, näiteks sale emajuur on kuu jooksul suutnud kasvatada ainult kaks pärislehte. Pikeerimiseks endiselt liiga väikesed.
Valge upsujuur, tema seemned saatis Taivi mulle 2016 sügisel ja siis nad ka külvatud said. Idanemine ei olnud kuigi hea, miskit sealt ikka tuli. Maapealsed osad kadusid ka ruttu ja nii nad mul pottidesse jäid. Enne suuri külmasid kevadel tõin potid sooja ja voilaa - tulevad. Aga igal heal asjal on ka varjupool - mitu aastat ma neid õisi pean ootama, seda ei oska isegi arvata. Musta upsujuure sain küllalt suure taimena vist 4 aastat tagasi, õit ei ole veel näinud. Rohelisi upsujuuri on mul aias rohkem, aga ka ei ole õisi veel näinud. Ootame. Lisasin just kevadtööde kausta uue punkti - upsujuurtele kõdusõnnikut. Edenemiseks väga vajalik! Ja siis ei olegi muud, kui oodata.
Kena kevade algust ja kulgemist meile kõigile!

2 kommentaari: