Lehevaatamisi kokku

kolmapäev, 2. november 2011

Hingedepäev

Aeg mõelda minevikule, olevikule ja ka tulevikule... Aeg olla mõtetes koos lähedastega. Mõtleme nii neile, kelle oleme kaotanud kui neile, kes meile kallid on. Piisab õhtul küünla süütamisest ja veidikesest mõtisklusest. Juba eile õhtul oli surnuaed küünaldesäras ja see oli kaunis. Kõik, kes olid küünlad süüdanud, olid seisatanud ja meenutanud.

2. novembril ei ole vist väga tihti 11 kraadi sooja õues. Sügis on olnud pikk ja mõnus. Mida talvelt oodata, kes seda teab. Ma sain igatahes puud ka võrkudega kinni pandud ja kui võrku enam ei jagunud, siis sorkisin vanad hernekepid ümber noorte puude maasse, ehk päästab midagi. Ja seda, et novembris aed lagedana ei tundu, olen ma ka harva näinud. Sel aastal on siiani kõik kuidagi nii värske ja rõõmus. Kõdusõnniku vedasin ka neile taimedele, kes seda vajavad peale ja kuusoksad on ka varutud. Aga katmiseks siiski veel vara, sest selle soojaga lähevad need taimed seal all hauduma. Samas on kuuseoksa hea ikka sulamaasse sorgata, seega peab ilmateadet hoolikalt jälgima. Põllumaal on mul ka kõik vabad kohad pistoksi täis topitud. Nüüd on veel mõned potid vaja maasse talvituma kaevata ja võib talv tulla. Lehtede riisumise kohalt arvan mina, et neid on paras kevadel riisuda. Selleks ajaks muist neist kõdunenud ja kevadel tuleb riisuda nii või teisiti. Aga ema-isa on mul nii nobedad, et need muudkui riisuvad.

Helle, see pilt on sulle tuvastamiseks. Mina pole suutnud seda määratleda. Ja õitseb pea terve suve, kõrgus on 30-80cm, olenevalt kasvukohast. Ja õitseb praegu ka.

Nii see võrgumajandus siis toimib. Üritasin katta neid, mida ma tean kitsedele ja jänestele maitsevat. Okaspuid pean tarastama tõenäoliselt seni, kuni kitsed ei ulata enam latva ära hammustama. Loomulikult kasvatab puu uue ladva, aga siis läheb jälle aega ja sirgumine takerdub.
Sellised jurtalaadsed monstrumid panin siis ümber pajude, ginnala vahtra ja pähklipuu. Kevadel saab tulemust näha, kas on tagasi lõigatud või mitte. Jätsin aia taha kasvama 5 eelmisel talvel pistoksast tehtud Salix x sepulclaris`t ja need olid küll nii ära söödud nagu värskelt pöetud hekk. Neile kohe maitsevad need puud, mis inimese istutatud on. Soo on meil pajusid täis, aga seal pole vist nii maitsvad.

Siin on lihtsalt sügis erinevate toonidega.

3 kommentaari:

  1. Vaatasin Su pildi üle ja olen üsna kindel, et tegu on mingi coreopsisega (neiusilm). Neid üsna mitmeid erinevaid. Kui sa tema õit vaatad, siis on sedamoodi küll. Kuule, kas see männas-neiusilma õis ei ole sellele sarnane?

    VastaKustuta
  2. Minagi tahtsin mingit neiusilma pakkuda...

    VastaKustuta
  3. Aitäh, arukad abilised! Ei teagi, kuis ise siiani nii loll olin ja sellega hakkama ei saanud. Ainus asi, mis taime kirjeldusega ei kattu, on õitsemisperiood. Pakutakse kuni 80 päeva. Julgen väita, et vähemalt 120 päeva. Muidugi lõikasin ka õitsenud õisi paar korda suve jooksul. Aga isegi eile olid tal üksikud õied küljes.

    VastaKustuta