Lehevaatamisi kokku

teisipäev, 2. august 2011

Järjekordne mõnus tööpäev

Ilmad on minu jaoks mõnusad, ei ole liiga palav ega liiga külm, kõike on parajalt. Sai siis jällegi pikk päev askeldatud ja toimetatud, nii mõnus. Täna jõudsin järjekodselt tõdemusele, et inimeste elu on siiski liiga lühike. Oleks ju tore, kui täna istutame tamme ja 500 aasta pärast vaatame seda hiiglast ja mõtleme, et vot sellele puule andsin elu mina. Kahjuks ei suuda me näha seda täna istutatud tamme kuigi suurena, sest tamme kasv on lihtsalt niivõrd aeglane. Ja ega lapsed ei kipu neid puid ka eriti istutama. Istutamistuhin tuleb ikka hiljem. Kask, mänd ja kuusk on vist kodumaistest liikidest need, mille kiiret kasvamist on ühel inimolendil võimalik jälgida ja mingil hetkel tõdeda, et puu on saavutanud parajalt võimsad mõõtmed. Ja mis siin ikka piriseda, põõsad on ju eriti kiirekasvulised. 
Sel aastal olen ma eriliselt usin kääride kasutaja olnud. Varemalt ma seda haigust endal ei ole täheldanud, aga nüüd lõikan küll palju. Eile sai ka kaunis veigela ümara vormi. Kuigi ei tea, kas see talle ka meeldib, eks kevadel näha ole. Ja kui ei meeldinud, siis vahetan noorema taime vastu välja, minu pisikeses taimelavas neid veel jagub. Täna said mu 8 kuusemütakat talvise vormi, paju uue kleidi ja üht liiki kurerehad lõikasin ka maani maha. See ju niidutaim, peaks taastuma kiirelt. Ja kusjuures seda raagremmelgat `Kilmanrock` pügasin sel aastal juba kolmandat korda. Hull kasvaja. Üks mikrobioota, mille paar aastat tagasi ise haljaspistikust paljundasin ja mis ootas potiga maas oma elupaika, sai ka maha istutatud.
Meie pere noored kured. Kolmas lind kükitab hetkel naaberposti otsas. Kõik kolm poega tegid esimese õhulennu 01.augustil. Sel aastal läks kõik õnneks. Mitmel aastal on juhtunud, et mõni poegadest murrab jalaluu esimesel maandumisel ja päästa neid ei ole kahjuks õnnestunud.
Mõned helmikpöörised.
Siit sai täna terve kärutäis taimi komposti veetud. Kõik need püsikud paljunevad ju meeletu kiirusega. Samas lähed aiandusärisse, vaatad hinda ja arvutad oma kompostihunniku maksumust.
Uues kleidis raagremmelgas ja uues elupaigas mikrobioota.
Suure saagi all ägisev pihlakas.

Need siis minu kuusemütakad. Leian, et maja jõulupuu peakski olema harilik kuusk, millele ise vorm anda. Kiirekasvuline, suht haiguskindel, mis veel tahta. Aga järgmine foto on metsast toodud kuustaimest, kes on sirgunud parajalt pikaks. Ei ole ma teda kordagi kääridega puutunud, aga milline ilus kompaktne kuju tal on. Nüüd jääb ta kahjuks teiste suurte kuuskede varju ja tõenäoliselt hakkab siis venima, aga selline ta on. Siit saaks arvatavasti head paljundusmaterjali.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar