Lehevaatamisi kokku

kolmapäev, 5. veebruar 2020

Külmakraadid kohal

Tegelikult on hea, et need külmakraadid ka lõpuks kohale jõudsid, arvan mina. Kutsuvad vähemalt taimi õues korrale ja tuletavad meelde, et on siiski alles veebruari algus. Samuti paneb aednikule mõistuse pähe, et veebruar ei ole mitte kuu, mil õues hargi ja labidaga peaks ringi vehklema. 
Tänu sellele, et meie aed asub siiski suhteliselt külmas kohas, ei olnud meil ka nii palju õitsejaid, kui paljudel mu sõpradel. Võrkiiristel ja laukudel saavad küll lehed ehk natuke kannatada, aga see ei ole mitte murekoht. Lumikellukestel olid ka ainult päikeselisemas kasvukohas õienupud väljas. Ja külm tuli ka hiilides, mitte suure pauguga. -8,6 oli meil eile öösel madalaim kraad.
Aga mida ma enne külma küll tegin, oli see, et tõin talikülvid kasvukast ära sooja. Tekkis eelmisel õhtul enne külma mõte, et ehk on nad juba oma külmaperioodi kätte saanud ja selle pideva soojaga idanema hakanud ja kui see külm nüüd hooga tuleb, siis mu 'idandid' läinud. Ma ei tea, kas oleks nii ka olnud, ei katsetanud. Igatahes olid 10 tunni möödudes habe-peekerlilled ninad mullast välja pistnud. Ja see 'ei tea mis' külv, sellel on juba 6-7cm pikkused idulehed. Mitte ei meenud, mis seemned need olid või mis päritolu, mis külvatud said. Tundub nagu oleks tegu mingi sibullillega. Seega tubane kevad on alanud ja alustuseks täituvad  aknalauad.
Praegu on ka õige aeg panna kokku suviste aiareiside plaanid. Kes mu sõpradest või muidu aiahuvilistest on homme pealinnas, siis homme algab TourEst. Olen kohal ja saame aiateemadel lobiseda. Esindan Garden Pearlsi aedasid boxi peahallis. Saab lähemalt uurida Eesti ja Läti aedade kohta ehk kuhu ja millal sel suvel sammud seada. Loomulikult saab täpsemat infot ka Risttee talu taimeaia kohta. 
Kevadkülvid teen uuel nädalal ja taas algab kõik. Tänaseks lubas taas päikest, juba see on kevad :)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar