Lehevaatamisi kokku

laupäev, 12. november 2011

Eluratas keerleb

ja meie veereme selle ajaga kaasas. Igaüks meist sisustab oma ega just nii, kuidas talle meeldib ja kuidas keegi õigeks peab. Tänapäeval ei eksisteeri õiget ega valet ajaveetmise vormi, valikuvabadus. Minu valikud on sel nädalal kahjuks piiratud. Üleeile käisin Tartus silmaoperatsioonil ja see paranemisfaas ei ole just meeldiv. Samas, operatsioon ja arstid - viimase peal. Nagu kiirabihaigla filmis, mul ei ole ühtegi halba sõna. Aga nüüd olen nagu koll, sest silmavalge on veritsev ja paistes jne., nii pidi umbes nädal aega olema, enne kui paremaks läheb. Ja kõige hullem on see, et raamatut ei tohi terve nädala lugeda, aga ma olen ju ka nn "raamatuhull". Mul pidevalt mitu pooleli ja mitmed ootamas. See ongi vist kõige raskem selle nädala juures. Aga õnneks tohib arvutit kasutada. Ja nii olen ma juba kaks päeva tegelenud ainult blogide lugemisega (muidugi nendega, kus taimedest juttu). Ja täiesti hulluks ajab, ausõna. On ikka kollektsioonid ja on ikka tegijad. Mul lihtsalt ei jagu sõnu. Kui mulle praegu pakutaks tasuta reisi nädalaks soojale maale VÕI nädalaks taimehullude juurde, siis valiksin igatahes viimase. Ja just tänu neile blogidele juba tahan kevadet. Otsisin isegi 2010 kevade pildid välja ja vaatasin üle ja avastasin, millise kiire kasvuga on osad puittaimed. Üritan veel sel aastal väikese ülevaate anda aastasest juurdekasvust puudel-põõsastel fotode näol. Muidu ei saa arugi, et kasvavad ruttu, aga vaadates aastase vahega tehtud fotosid, on nagu öö ja päev. Ja kui palju tarkust saab omandatud neid blogisid lugedes, ei ole vaja õppidagi. Minu Muhediku poolt kellegi taimega kaasa saadud "piimohakas" osutus hoopis hunditubakaks. Ja nii edasi ja edasi... Hea sajand on see praegune, et suhtlemisvõimalus on nii kiire ja moodne ja soodne, kõigile küsimustele on võimalik kiire vastus leida. Ja veel - Luuale õppima minnes huvitusin just aiakujundusest, aga ei teagi miks, huvitab mind nüüd tunduvalt rohkem taimede kasv, päritolu, vastupidavus jne. Loomulikult, esteetiliselt nauditav aed peb täitma teatud kriteeriume, aga siis ma ju ei saaks katsetada erinevate sortidega. Siis peaks olema põhiplaan ja toetuma sellele. Näitena presidendi lossi ümbrus - korrapärane, kindel, rütmiline. Ma ei saaks ju sellises keskkonnas katsetada, et kas mul see ogaõun või mürikaaria sobib siia vahele ja kas ta ka siin edeneb. Selleks peab ikka ruumi olema ja vabakujulisus eksisteerima. Järelikult tuleb rõhuda siiski taimedele. Ja seda ma üritan ka teha.
Panen siia tänase postituseks kaks 2010.a pilti. Esimene pärineb 16.novembrist, kui metssead olid esimese laastamistöö minu noorte puude ja põõsaste ümbruses teostanud. Õnneks jätsid puittaimed maasse ja lõhkusid ainult rohtseid.
Ja teine pilt on lihtsalt kevadest, mida me jällegi ootama hakkame, vaatamata sellele, et sügis on olnud võrratu.
Edu ja ja jaksu kõigile blogi kirjutajatele - see on täiesti tänuväärne töö. Sealt omandab ääretult palju tarkusi.

4 kommentaari:

  1. Kiiret paranemist!
    See kevadine pilt on nii ilus.

    VastaKustuta
  2. Kiiret paranemist Sulle ja ära Sa arvutiga ka üle pinguta, selle kiirgus ei ole sugugi hea. Aga aiahuvi on üks igavesti tänuväärne värk. Arvaku need siidikäpad mis iganes, mullas sorkimine on super tegevus ja annab rohkem tagasi, kui anda jaksad. Mul on olnud sel aastal super suvi, et olen nii palju saanud teiste tegemisi näha ja see innustab parasjagu. Tahaks aina enam näha. Siiski ma katsun kollektsioneerimisest end lahti rabelda, sest need alad peavad rohitud ka saama ja omavahel kokku sobima. Aga see liigilisus ja katsetamine on rohkem tarkust andnud kui kuiv õppimine. Ja blogitamine on täiesti enesearendav ning huvitav tegevus ning avanevad sellised omadused, mida endal üldse ei teadnud olevat. Edu Sulle ja paranemist!

    VastaKustuta
  3. Aga hunditubakas võib saada päris heaks umbrohuks. Levib nii seemnete kui ka risoomidega. Ilus küll, kuid trügib igale poole ja lahti saada väga tülikas, pea võimatu.

    VastaKustuta
  4. Kiiret kosumist, praegu on parim aeg vaadata veel kaunist ümbrust ja lasta pilgul lihtsalt ringi uidata.
    Kui olla väga visa ja valvas, on kõigest võimalik lahti saada, nii naadist kui hunditubakast:)

    VastaKustuta