Lehevaatamisi kokku

kolmapäev, 20. detsember 2017

Ring aiale sai üleeile tehtud

Kuigi alustasin oma retke taas aia tagant. Leidsin heinamaalt oma paarkümmend kitsede magamisaset. Mina oma aruga vaatan, et hea oleks magada ju kraavi ääres suurte kuuskede all. Oksad ulatuvad kenasti maani, lund ei ole vaja ära kaapida, sest seda seal lihtsalt ei ole. Aga kits magab lagedal keset põldu, kaabib lume ära ja pikutab. Ju siis nii on turvalisem, mida mina sellest ka tean.

Sai küttepuid tehtud ja kogetud miskit eriti kummalist. Kui saag lõikus suurde leppa, siis pritsis puutüvest vett. Sellist nähtust ei ole ma veel kohanud. Puud on vett nii täis, et kui nüüd peaks kõva külma tulema, siis on see puukoore lõhkemine eriti terav probleem. Teame ju kõik eelmise talve elupuude tüvede lõhkemist. Seda oli Eestis ikka massiliselt. Tõenäoliselt sama põhjus.

Aed on siiski lume all ja ega seal suurt leida ei ole. Muldasin siis roose. Kuigi mõned on alles uhkes lehtes, siis mina neid lehti ära ei viitsi küll võtta. Küll nad maha kukuvad ja ma kevadel ära korjan. Nii ei tohiks üks aednik muidugi rääkida, aga...


Oma ainsamale rodole panin ka natuke turvast ja peitsin ta männiokste sisse. Punase pange asemel seekord sinine.



Leviisiatele kuivmüüril jäi sel sügisel eterniit panemata. Nüüd kõik lume all ja hetkel ei leia neid üles. Kui nüüd lumi sulab, siis selle töö peaks veel ette võtma.




Tegelikult on selline padrik päris vahva lumega vaadata. Ei ole ma kunagi nii palju pealseid seal lõikamata jätnud kui seekord. Ja kui palju linde seal pidevalt majandamas on. Üks selline koht võib aias täitsa olemas olla.



Kasvuhoones on praegu päris põnev. Enamik ajast on mul kasvuhoone uksed avatud ja seda põhjusel, et seal hallitust ei tekiks. Kui mul uksed nädal aega kinni olid, oli külvipottidel näha kerget hallitust. Niiskust on kõikjal nii palju ja kui kasvuhoonet ei tuuluta, tekib seal tahes-tahtmata see hallitus. Aga huvitav on see, et külma on ju ikka natuke olnud, aga isegi lõokannus on nii heas konditsioonis.


Mets-piiphein on väga värske veel detsembri lõpus.



Hortensiate beebid ei taha talvituma minna, lehti ei langeta.


RAHULIKKU JÕULUAEGA KÕIGILE!!!







5 kommentaari:

  1. jaa, kui nii edasi läheb, pean oma kasvukas taimepotid mullast välja võtma ja kõrgemale tõstma, pinnavesi on aian kõrgemal ja kõrgemal.

    Samas eelmisel kevadtalvel oli lohuaia noa laev vee sees, aga taimed kõik ok, kuigi arvasin et kõduvad vette ära. Näis.

    VastaKustuta
  2. Ega selle niiskuse tõttu puutüvede lõhenemise vastu midagi ette võtta vist ei saagi. Oled ikkagi väga palju sügisesi töid ära jõudnud, mina siin veel lumega lõikasin oma paraadpeenras püsikupealseid ja oma noori puukesi võrkudesse panna ei jõudnudki, kui juba oli maa külmanud. Nüüd hoian hinge kinni, et kitsed omale mujalt näsimist leiaksid. Kauneid jõule sulle, su taimedele ja kitsedele ja lindudele!

    VastaKustuta
  3. Mul on roosid veel muldamata. Loodan tabada hetke enne külmaks minekut, kui seda üldse tuleb. Hauduma panna teisi pole ka mõtet.
    Kauneid jõule! ;)

    VastaKustuta
  4. Meil pole lumest haisugi. Roosidel võtsin lehed ära ja lõikasin maha aga ei muldanud.Vett on ikka palju ! Toredaid jõule !

    VastaKustuta