Lehevaatamisi kokku

kolmapäev, 17. veebruar 2016

Võrratult ilus kevadine päev

Lõpuks ometi saabus see päike, mida me põhjamaa rahvas nii väga igatseme. Täna sai nauditud iga hetke õues. Kraadid veel suurt sooja ei näidanud, aga mõnus oli ikka. Kuigi lumi krudises jalge all, räästad tilkusid. Kasvuhoones oli isegi +7. Täna sai kraavil vanu haabasid langetatud ja oksi kokku tassitud. Päike on igatahes õhtuks näo õhetama võtnud.


Külvid tärkavad, mitte küll rutates. Viimased, mille õnnestumise üle mul eriti hea meel oli, olid tanguutia rabarber ja väike ängelhein. Seda rabarberit olen siiani proovinud edutult. Seekord panin kahte topsi ja paistab, et kõik on üleval. Eile pikeerisin juba alpi kurekella  ning tegin viimased külvid. 
Haljaspistikuid asusin ka potistama, saavad veel jahedas rahulikult juurduda, varsti läheb nagunii kasvuhoone kütmiseks. Eile potistasin virgiinia männasmailase 'Fascination'. Tegin kõigest 11 haljaspistikut, sest see oli esimene katsetus, mul ainult üks emataim ja pistikute tegemisega jäin tänavu ju kohutavalt hiljaks. Tegin nad alles 29.juulil. Arvestades seda, milline suur juurekava on neil arenenud ja kui võimsad nad juba on, siis tuleb neid kindlasti ka edaspidi üritada. Ainult et erinevaid sorte virgiinia männasmailasi oleks vaja enne juurde hankida. Väga võimsa kasvuga juba nii noorelt. Palusalu aias mõned aastad tagasi imetlesin nende massistutust.


Vahepeal on kuupäeva numbrid vahetunud, seega saan lisada ka tänaseid toimetusi. Tänane ilm nii ilus ei olnud kui eile, aga päikest sai ikka nautida ja nii kaua on juba valge. Isegi kärbsed pirisesid üleval toas akna peal. Oksi põletasime, õues on ikka mõnus.
Pikeeritud said jumalatelilled, seebililled, varretud keelikurohud ja pärsia karukellad. Nende karukelladega ongi selline naljakas lugu. Eelmise suve nad olid mul ühe potiga kasvuhoones, palju neid just seal ei olnud. Sel kevadel nad kenasti tärkasid, kõigil juba korralikud lehed ja siis...kus kukkus neid pisikesi tärkama. Pott lausa rohetab. Järelikult seemned lihtsalt ootasid seal potis oma aega.
Potistasin suurelehised hortensiad, mürikaariad, musani abeeliad ja musta leedri 'Black Beauty' taimed. Kõigil väga kenasti läinud ja juurestik korralik. Aga mis ei õnnestunud, need olid viinapuud. Nii amuuri kui harilik. Nende jaoks oli siis juuli lõpp lootusetult hilja, loogiline ka muidugi.
Sellised aianduslikud päevad on õnnestunud siis veeta. Just nii vähe ongi vahest õnneks vaja.





12 kommentaari:

  1. Ohh. Mina mõtlen aiandusele esialgu ainult teoreetiliselt :)

    VastaKustuta
  2. Ma veel isegi ei mõtle aga sa oled ikka väga tubli :) õnneks on meil veel päris kena lumekiht ja ei tekigi erilisi süümekaid. Kasvagu su tibud ja tibukesed jõudsasti :D

    VastaKustuta
  3. See haljaspistikute üle talve hoidmine on huvitav teema, peaksin oma tegelased ka üle vaatama, kasvuhoones teised alles.

    varakevadised õuetoimetused on niiii mõnusad!

    VastaKustuta
  4. Ka mina naudin varakevadisi toimetusi.Ja kuidas veel pistikute tegemist-nii vahva jälgida kuidas pungad hakkavad paisuma ja leheots välja ilmub just talviste pistikutega.Sellise mõnusa tunde tekitab.

    VastaKustuta
  5. Nii suurt rõõmu õhkub mulle siit kuvarist vastu.
    Hea, et kõik, mida katsud, elule ärkab

    VastaKustuta
  6. Ma ka veel ei mõtle ja täna on meiekandis ka eriliselt jäle ilm, selline tuul, mis üdi ka luudest välja puhub. Pealegi on meil endiselt igal pool lund.

    VastaKustuta
  7. Minu jaoks on see pistikuteteema ikka päris müstika. Ise olen ainult lõigates mõne oksa kohe maasse torganud ja paar asja õnnestunud ka (näiteks mu kare deutsia on niimoodi kunagisest tööaiast lumemurruoksast kasvatatud). Neist tavalistest toalilledest ja kõrgetest kukeharjadest, mis vaasis juured alla võtavad, ma muidugi ei räägi, need on liiga tavalised. Aga mismoodi see välja näeb, et suvel lõikad ja nüüd paned kasvama...????? Kus nad siis vahepeal on?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Suvel lõikad ja mina panen nad tavaliselt suht sügavasse potti ritta, Balbiino 5l jäätisekarbid näituseks. Tavaliselt hoian neid seal kevadeni külmas kasvuhoones mullapinnal ja kevadel siis tärkavad reas. Sel talvel, kui lubas suurt külma, viisin nad sooja, kus keskmine temp +5 ja nii nad elavad seal siiani. Olen minagi ju kõigest katstaja, aga proovima peab.

      Kustuta
  8. Kui need männasmailased 'Fascination' ka platsile peaks jõudma, siis tulen küll kohe kaupa tegema! Olen teda endale soovinud, kuid pole siiani kätte andnud.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tule läbi, anna ette teada kas 55661092 või karinpeebu@gmail.com Taimed on juba praegu korralikud ja teen sulle ühe välja :)

      Kustuta
    2. Ma natuke veel passin - ma ei saa enne võtta, kui võib välja istutada. Ja väljas on hetkel teadagi kuidas! :) Aga tulen kindlasti!

      Kustuta